Ylen HD-lähetykset pimenevät UHF-verkossa

Ylen HD-muotoisten kanavien lähetykset päättyvät Digitan antenni-tv-verkossa 31.12.2015. Lähetykset ovat edelleen katsottavissa DNA:n verkossa VHF-taajuuksilla.

Ylen HD-muotoisten kanavien lähetykset päättyvät Digitan antenni-tv-verkossa 31.12.2015. Muutos ei vaikuta Ylen peruskanavien eli SD-muotoisten televisiokanavien jakeluun millään tavalla. Ne näkyvät edelleen valtakunnallisessa A-kanavanipussa.
Ylen HD-muotoiset lähetykset jatkuvat DNA:n VHF-verkossa. Katselu edellyttää, että antenniverkossa on VHF-antenni ja soveltuva vahvistin. Näkyvyys on helppo testata HD eli DVB-T2 vastaanottimella. Mikä Ylen TV1 HD-lähetykset näkyvät kanavapaikalla 21, niin VHF-vastaanotto on todennäköisesti kunnossa. Mikäli kanavapaikoilla 22-26 eivät sen sijaan näy TV2-HD,MTV3-HD (vaatii DNA:n kortin!), Yle-Fem-HD ja Yle-Teema-HD, vaaditaan myös vahvistimen päivitys.

Ylen koeluonteiset HD-lähetykset käynnistettiin vuonna 2014 helmikuussa Digitan UHF-verkon D-kanavanipussa, jonka peittoalue on 85 prosenttia Suomen väestöstä. Huhtikuussa 2015 Ylen HD-muotoiset kanavat siirrettiin H-kanavanippuun, jonka peittoalue on 60 prosenttia suomalaisista. Digitan jakelussa ovat olleet kanavat Yle TV1 HD, Yle TV2 HD ja Yle Fem HD.

Lähde: STT

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

*Toimitusehdot

TOIMITUKSET:

Lähetämme kaikki tilatut tuotteet tyypillisesti 1-3 arkipäivän sisällä tilauksen saapumisesta. Mikäli asiakas tilaa tuotteen jolle on mainittu normaalia pidempi toimitusaika (esim. 7-14 vrk.) pyrimme järjestämään toimituksen niin pian kuin mahdollista. Mikäli jokin verkkokaupassamme oleva tuote on päässyt tilapäisesti loppumaan ja emme pysty pitämään toimituslupaustamme, otamme yhteyttä asiakkaaseen sähköpostilla tai puhelimitse.

TOIMITUSTAVAT:

Tilauksen jälkeen asiakkaan sähköpostiin lähetetään automaattinen tilausvahvistus sekä linkki, jonka kautta tilauksen käsittelyn etenemistä on mahdollista seurata. Käytämme toimituksissa pääasiassa Posti Oy:n  jakeluverkostoa. 

 Lähetystä noudettaessa mukaan tarvitaan henkilötodistus: ajokortti, passi tai poliisin myöntämä henkilökortti. Toisen henkilön lähetystä noudettaessa mukaan tarvitaan henkilötodistuksen lisäksi valtakirja.

MAKSUTAVAT:

Verkkopankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Sampo Pankki, Säästöpankki / Aktia, Nooa, Handelsbanken, Ålandsbanken, Tapiola ja S-pankki.
Luottokortit: Visa, Visa Electron, MasterCard ja Eurocard.

PALAUTUSOIKEUS:

Tuotteillamme on 14 vuorokauden palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla ehdottomasti käyttämätön ja ehjässä ja moitteettomassa alkuperäispakkauksessa. Pakkauksessa tulee olla mukana kaikki tuotteen mukana tulleet oheistarvikkeet kuten käyttöohjeet jne. Tuotteeseen voi tutustua, mutta ottamalla tuotteen käyttöön palautusoikeus mitätöityy. Jokaisesta palautuksesta tulee ilmoittaa ennakkoon Antenni.fi-verkkokauppaan sähköpostilla: tilaukset@satelnet.fi . Asiakas saa tuotteelle palautustunnuksen sekä tarkemmat toimintaohjeet.


Palautuksen yhteydessä pyydämme asiakasta ystävällisesti ilmoittamaan:

  • Palautuksen syyn
  • Tilaajan tiedot (ostokuitista kuitin numero ja tapahtumapäivä tai muu kohdistettava tieto)
  • Halutaanko tuote palauttaa ja saada rahat takaisin tilille vai toivooko asiakas, että lähetämme vastaavan tuotteen vioittuneen tai väärän tuotteen tilalle ja mahdollinen erotus hyvitetään tai laskutetaan.
  • Rahojen palautustapauksissa pyydämme ilmoittamaan tilinumeron IBAN-muotoisena.

TAKUU:

Tuotteillamme on suomalaisten maahantuojien myöntämät takuuajat. Tyypillisesti takuuaika on 12-24 kk, mutta osassa tuotteita takuu voi olla pidempikin. Mikäli asiakas epäilee tuotteen olevan viallinen, kannattaa kääntyä asiantuntevan sähköpostitukemme puoleen. Usein ongelma voidaan ratkaista alkuvaiheessa neuvojemme perusteella. Jos tuote kuitenkin todetaan vialliseksi, tulee sen palauttamisessa noudattaa samaa ohjeistusta kuin kohdassa 4 ”Palautusoikeus” (poikkeuksena palausrahti jonka maksaa Antenni.fi.)
Mikäli asiakas lähettää takuuhuoltoon laitteen josta ei löydy kuvattua vikaa, veloittaa maahantuojan huolto tarkistusmaksun sekä palautusrahtimaksun ennen tuotteen palauttamista.


VIRHEET JA REKLAMAATIOT:

Tilaukseen tai toimitukseen liittyvät mahdolliset reklamaatiot tulee lähettää seitsemän (7) vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta osoitteeseen: tilaukset@satelnet.fi

TILAUKSEN PERUUTTAMINEN:

Mikäli toimitus ei ole tapahtunut kohtuullisessa ajassa asiakas voi peruuttaa tilauksensa. Tilauksen peruuttamisesta tulee ilmoittaa asiakaspalveluumme tilaukset@satelnet.fi . Myyjä myös pidättää itsellään oikeuden peruuttaa tilaus esim. väärinkäytösten ilmetessä.
 


MYYNNIN JÄLKEINEN TUOTETUKI:

Tukipalvelumme vastaa nopeasti sähköpostilla tulleisiin tuotetukikyselyihin. Voitte lähettää sähköpostia osoitteeseen tilaukset@satelnet.fi . Pyrimme vastaamaan sähköposteihin saman arkipäivän aikana.

KULUTTAJAN JA MYYJÄN VÄLISET ERIMIELISYYDET:

Mikäli kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi http://www.kuluttajariita.fi

Myymme vain laatutuotteita. Verkkokaupan omistaa Satelnet Oy, joka on Satelliitti- ja antenniliitto SANT ry:n jäsenyritys.